הצלם

הצלם

יום שבת, 14 בפברואר 2009

שירות , לקוחות ומה שבינהם

שלום לכולם
הפעם רציתי לדבר על חווית השירות כפי היא מצטיירת אצלנו כבעלי עסקים ואנחנו כלקוחות בין כותלי העסק ומחוצה לו .
איך אנחנו מתנהגים כספקי שירות או מוצרים ?
בואו ננסה שנייה לחשוב על זה : הרי בעסק שלנו אנחנו בד"כ בונים איזה מודל מסוים שאמור להתאים לכלל הלקוחות שלנו מבחינת שירות ומוצרים מה שלא תמיד עובד כי לכל לקוח יש צורך קצת שונה.
אז איך מתאמים ציפיות עם לקוחות ? אני מציג את השירות שלי (צילומים , עיצוב גרפי , מיני סייטס) אני מתשאל את הלקוח מה הוא צריך אני מנסה להוציא כמה שיותר מידע על מנת להתאים את עצמי ללקוח, אחר כך אני מפרט את השירות והמוצר שלי , כמובן שאני מנהל פה סוג של דיאלוג או מו"מ על מנת לסגור את הדברים .
אצלי בעסק למשל אני יכול להעיד שבתחום של תימחור שירות שלי אני לא מתגמש כל כך כי אני יודע שלושה דברים עיקריים :
1. המחיר שלי הוא היוקרה של העסק שלי
2. רמת ההוצאות שאני צריך לכסות היא נתון X ואי אפשר לרדת ממנה אחרת אני אפסיד ולא לשם כך נתכנסנו.
3. אני יודע שאם אני מתחיל עם הנחות זה לא נגמר שם ותמיד יש את הלקוחות האלה עם הבקשות להנחות.
זה פשוט לא נכון להוזיל מבחינה ניהולית ומקצועית וגם לא מהבחינה הכוללת.
נפרוט את זה שנייה:
יש לי המון מתענינים שבודקים מחירים לגבי דפי נחיתה , צילומים ושלל דברים שאני עוסק בהם , ובכן אני תמיד משתדל לברר איזה הצעה הם קיבלו (למרות שחטאתי בזה לאחרונה) ולפי זה לברר אם יש על מה לדבר מבחינת מחיר.
מכאן מחילטים אם להמשיך הלאה.
נקודה נוספת היא סינון לקוחות (כן , זה לא מילה גסה) בתחום הצילום למשל יש המון אנשים שעובדים במחירים זולים מאוד (כמעט בחינם , מכירים את זה אולי מהתחום שלכם ?) ואם אני מתעסק עם לקוחות שרוצים שאני אעבוד כמעט בחינם ואפילו הלקוחות ירצו שאשלם להם כדי לקחת עבודה , אז איך אני אתן שירות ? וכאן אני נוגע גם בתחום של ההנחות (זוכרים ? אם אתה נותן הנחה תמיד ינסו להוריד אותך עוד , ואפילו שתשלם להם כדי שיהיו לקוחות שלך ולאן עוד אפשר לרדת ?)
אם אני יורה לירח אז אולי אפגע באיזה לקוח שהוא כוכב (לפי המשפט הידוע)
המסר הוא פשוט:אם אני מרוויח אני יכול לתת את השירות הטוב ביותר שאני יכול לתת ואני מרוויח המון ערכים מוספים בשבילי והלקוחות שלי מרוויחים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה