הצלם

הצלם

יום שלישי, 20 בינואר 2009

מה הלקוח מרוויח ממני ?

שלום לכולם
אני רוצה לשתף אתכם בהרצאה שהאזנתי לה לאחרונה בנושא לקוחות . היום במיוחד במצב של היום , חשוב לברור עם איזה לקוחות אתם רוצים לעבוד (כמו למשל ששכירים בוררים באיזה מקום עבודה הם רוצים לעבוד ובאיזה תנאים) אני אמנה כמה סוגי לקוחות כולל דוגמאות , ואחר כך אציג מה הלקוחות מרויחים ממני כולל דוגמאות וזאת על מנת להסביר איך להביא אליי לקוחות טובים.
אני יכול לתת מנסיוני שלוש דוגמאות של לקוחות שנתקלתי בהם במהלך שנות עבודתי בעסק שלי וגם בעסקים אחרים של הקרובים אליי , כמובן שישנן דוגמאות רבות אחרות שהזמן קצר מידי לפרט אותן.
הסוג הראשון - הלקוח האידאלי , זה שמתאים לך ביותר , חלומו הרטוב של כל בעל עסק , (בשבילי זה לקוח שמשלם במזומן , לא מתווכח על המחיר , לא מנסה להוריד אותי לרצפה ולא רוצה תשלום על זה שאבצע לו את העבודה ולמרות זאת עושה סקר שוק ויודע היטב מה המחיר של העבודה ומודע לעובדה הוא גם מקבל עבודה ראויה לשמה)
דוגמא מאצלי: צילמתי מישהו למטרה מסוימת , הבחור עשה סקר שוק , אך היה מוכן לעשות אצלי את העבודה כי נתתי לו מענה בזמן קצר ביותר מבחינת זמינות ביצוע העבודה , (מה הלקוח הרוויח ממני ) ולאחר מו"מ קצר המחיר היה באמצע הדרך בשביל שנינו , הלקוח שילם במזומן , קיבל יעוץ נוסף לגבי איזה תמונות כדאי לו להשתמש (שוב מה הלקוח הרוויח ממני) , ובסופו של דבר קיבלתי פידבק שהוא יפנה אליי חברים.
הסוג השני - הלקוח הקרצייה , זה שכולנו מכירים אותו , זה שמתווכח איתך על כל מילה שאתה מוציא מהפה , זה שתמיד מנסה להוציא את המחיר הזול ביותר בשבילו , זה שבסופו של תהליך לא יעזור בית דין , הוא לא יקנה ולא ישתמש בשירותיך אלה רק יבזבז את זמנך היקר , הרבה יסכימו איתי שלקוח כזה הוא בעצם הוא לא לקוח (לקוח זה מישהו שמתמש בשירותייך וקונה ממך מוצרים ולא מבלבל לך את המוח ולא קונה שום דבר אף פעם)
דוגמא מאצל כולנו: אותו הלקוח שמתקשר אלייך גם בשעות מוזרות ורוצה לדעת מחירים בטלפון , איזה עבודה אתה עושה ושתתאר לו איך אתה מצלם מזאת מבלי לתת לך פרטים על סוג העבודה וכל הזמן נלחם איתך על השליטה בשיחה.
הסוג השלישי - זה שמוציא לך את המיץ במוסר התשלומים שלו , את זה כולנו מכירים מכל ענפי המשק לכל מי שנותן שירות באופן שוטף כמו גננים למשל או נגרים או כל חוזי שירות למינהם , שיש הסכם בינך לבין הלקוח לשוטף + (מלא את החסר) .
בדרך כלל זה שוטף פלוס יכולת ועד שאתה מקבל את הכסף שילמת ארבע פעמים מיסים , שכירות משכורות ושאר הוצאות כאחלה ואחרות ויכולות לצמוח לך שערות ביד עד שתראה ממנו שקל (ובינתיים מנהל הבנק יושב לך על הוריד וכדי להוריד אותו משם אתה צריך לעשות סבב טלפונים וגבייה מלקוחות (ברוב הפעמים אתה מצליח לבצע רק חלק קטן מהגבייה , ואם אתה מבצע את הגבייה בעצמך זה עולה לך בבריאות וזה בא על חשבון הלקוחות הטובים שכן משלמים בזמן)
לדוגמא מאצלי : לפני תקופה מסוימת צילמתי ציוד דיג ללקוח שהוא לא לקוח בעצם (ותכף תבינו למה) עבור קטלוג מוצרים וכן לאתר אינטרנט שהוא בנה באותה תקופה .
הכל התחיל עקום , גם במחיר שסוכם היה נמוך מאוד (30 ש"ח לתמונה במקום 150 ש"ח לתמונה , בהתחלה הלקוח סירב לתת מקדמה על החשבון , הלקוח לא הגדיר בהתחלה לשם מה הוא צריך את התמונות והייתי צריך ממש לחלץ את המידע הזה בשיטות חקירה של השב"כ) ניתן לציין שהייתי בתחילת הדרך ולא ידעתי את הכללים ורק לאחר ש"אכלתי אותה" עם אותו לקוח למדתי על בשרי את הלקח כי הייתי אידיוט ונאיבי.
בהתחלה בסט הראשון הלקוח לא היה מרוצה בטענה שאיכות התמונות היתה גרועה , עשיתי סט נוסף והלקוח כן היה מרוצה מחלק מהתמונות לבסוף הוא האיל בטובו לבחור כ 40 תמונות (מספר לא מבוטל לכל הדעות) בדרך הגרפיקאי שלו לכלך על העבודה שלי דבר שנתן ללקוח לגיטימציה לסרב לשלם לי ולי לתבוע את הגרפיקאי על הוצאת דיבה ואת הלקוח על סרוב לשלם (לבסוף תבעתי את הלקוח על סירוב תשלום ןאת הגרפיקאי של הלקוח על הוצאת דיבה וקיבלתי פיצוי בסך אלפיים ש"ח ולאחר הוצאה לפועל כן ראיתי את הכסף)
מסקנות :
א. קודם כל מי שרוצה מחיר בקנטים סביר למדי שגם ישלם בקנטים (את השירות שלי אני לא מוכר בזול - וככה זה גם נראה , אני לא איזה מסכן שרעב ללחם)
ב. בעבודות כאלה אני תמיד עובד עם מקדמה
ג. עדיף לא לעשות כאלה עבודות אם הלקוח לא משלם מקדמה
ד. הלקוח צריך לדעת שהוא משלם הוא גם מקבל עבודה בהתאם , התקשרות עם נותן שירות היא דו כיוונית.
מה הלקוח מרוויח ממני שאין אצל אחרים ?:
1.אני קודם כל מצחיק את הלקוחות שלי שאני מצלם על מנת לשבור את הקרח , זה עוזר לי מאוד לצלם יותר בכיף את הלקוח (גם באירוע עם כל הלחץ וההתרגשות - זה דבר חשוב מאוד)
2. חשוב לי להיכנס לנעליו של הלקוח ולראות מה יוצא לו ממני (לדוגמא , יש לקוחות שרוצים הנחה או מתנה , לפעמים יש אדם חולה או זקן במשפחה וזה חשוב להם להצטלם איתו - זאת דוגמא לרווח רגשי , הכל תמיד תלוי כמובן בסוג האדם שעומד לפניך)
3. הרבה לקוחות רוצים תגמול כספי על המלצה לחברים גם את זה אני עושה כי זה נותן אינטרס כלכלי ללקוחות להעביר אליי עבודה חדשה (הרבה פעמים זה ההבדל בין עסק שממשיך לעבוד לבין עסק שנסגר)
4. מתנות קטנות בחגים שאני שולח ללקוחותיי כגון קקטוסים , עטים יומנים וכו'
דוגמא מאצלי: יש לקוח של אבי שדאגתי לו לסוף שבוע זוגי במלון הרודס בירושלים כי הוא שלח אלינו לקוחות באופן קבוע ועסקאות שנסגרו בזכותו בסכומים לא מבוטלים , הלקוח היה מאושר עד הגג וכמובן שהוא ספציפית יהיה איתנו באש ובמים לאורך שנים גם מבחינת איכות העבודה המעולה שהוא מקבל (הבסיס שהוא מרוויח ממני) וגם הלקוח יודע שהוא יקבל צ'ופרים חלומיים (יש לו אינטרס כלכלי וחוויתי לשלוח אלי לקוחות)
ולסיום , בכל פנייה אפשר ליצור עימי קשר באימייל , אשמח לעזור בכל נושא , תומר דואק

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה