הצלם

הצלם

יום שישי, 30 בינואר 2009

עיסקאות ברטר

שלום לכולם
היום נדבר על משהו שבוודאי נתקלתם בו במהלך עבודתכם , הכוונה היא להצעות לעיסקת ברטר כאלו ואחרות , למה אני מעלה את הנושא כי היום למשל נתקלתי בלקוח שלי שעשה אצלי עבודה , שביצע עבודה בעיסקת ברטר אצל יועץ שיווקי .
מה שכן , נמנה את היתרונות והחסרונות שיש לשיטה הזו (כמו בכל שיטה) , ניתן להגיד שלא לכל אחד זה מתאים כי כל אחד בנוי אחרת.
את הנושא הזה חוויתי על בשרי המון פעמים , לטוב ולרע ,בעסק שלי וכן גם בעסקים אחרים שהייתי שותף לניהול שלהם, ניתן גם לציין שכל העיסקאות בוצעו עם חוזי התקשרות בהתאם למקרים כמו בספר , הרי אף אחד לא באמת מצפה לעשות עיסקאות בלי אמצעי ביטחון.
אני יכול להגיד היום במבט לאחור כי מעיסקאות הברטר הלא מעטות שעשיתי בחיי , העניין מצריך לקחת בחשבון המון שיקולים כגון חישובי כדאיות וכן אמצעים פנויים, כי צריך בין היתר לממן את הפעילות, ולהשקיע זמן כגון שכר עובדים וספקי שירות שמימנתי (במקרה שלי זה זמן שהשקעתי , שימוש בציוד הצילום שלי ושכירת סטודיו על מנת לבצע את העבודה)
לדוגמא : בעסק אחר שהייתי שותף לו , עשיתי עיסקת ברטר עם קבלן שהעסק שהייתי עובד בו ביצע עבודות נגרות עבור קבלן מסוים , בתמורה לחשבונית , קיבלנו דירה במחיר מסובסד , פחות שווי העבודה שביצענו ולאחר מכן התהליך חזר על עצמו עוד פעם אחת , במקרה זה מימנו את כל ההוצאות התפעוליות כגון חומר גלם , שכר עובדים , חשמל , מיסים וכולי , בתמורה קיבלנו דירה שביצענו בה השקעה , שלאחר מכן נמכרה ברווח .
דוגמא נוספת : קיבלתי הצעה לעיסקת ברטר עם סוכנות דוגמנות מסוימת בתל אביב , הייתי צריך לבצע צילומי מוצרים לקטלוג מסוים , בתמורה קיבלתי ציוד צילום דיגיטלי חדיש בפורמט בינוני לצילומי אופנה באיכות מעולה שהלקוח מימן , בתמורה הלקוח קיבל עבודה בשווי הערך הכספי של הציוד לאחר קיזוז רווחים והוצאות תפעול.
פה נלקחו מספר שיקולים כגון מה אני מרוויח פה (ציוד חדיש , חוזה עבודה מספר עבודות , מוניטין) לעומת מה אני משקיע (אני מממן מיסים , סטודיו , זמן עבודה שלי)
להלן כמה תנאים שצריכים להתקיים לעיסקאות ברטר:
1. העסק צריך משאבים פנוים על מנת לא להשבית פעילויות אחרות שמביאות לך רווח
2. צריך שיהיה מספיק כסף פנוי בעסק על מנת לבצע את המימון לביצוע העסק
3. צריך להתייעץ עם רואה החשבון של העסק על מנת לוודא שהכל תקין מבחינה חוקית וחשבונאית והדרך שבה ניתן או לא ניתן לבצע עיסקה כזו.
4. חשוב לדעת שהמון פעמים עיסקאות כאלו לא תמיד כדאיות מבחינה כספית לאחר ביצוע בדיקה מעמיקה
5. עיסקאות ברטר צריך ליווי של עורך דין על מנת לוודא את חוקיות וכדאיות העניין מבחינת חוזה ומבחינת מיסוי (עיסקאות אלו הן לא פשוטות מבחינה חוקית ומיסוי ומבחינת ניסוח חוזי עיסקה כאלו)
טיפ : יש עורכי דין שהם גם רואי חשבון שזהו תחום ההתמחות שלהם וכדאי להתייעץ איתם .
הערה : אין לראות בבלוג הזה כל יעוץ לעשיית מעשה כלשהו העסק בלא להיוועץ קודם כל בבעל מקצוע שמלווה את העסק ויכול להגיד בדיוק מה מתאים לצרכי העסק.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה