הצלם

הצלם

חוויותי מנסיעה בתחבורה ציבורית

אספר לכם את חווית הנסיעה שלי לפגישה באור יהודה , ובאיזור פ"ת לפגישות , התלאות שהייתי צריך לעבור על מנת להגיע .
יצאתי מהמשרד בבני ברק בשעות הערב המוקדמות לכיון אור יהודה , המתנתי לאוטובוס כחמש דקות , נסעתי עוד כעשר דקות לכיוון צומת גהה , משם המתנתי עוד כחצי שעה עד שהאוטובוס לאור יהודה יגיע.
הנסיעה עצמה לקחה משהו כמו 50 דקות עד לכניסה לאור יהודה ומשם עוד כעשר דקות ליעד הנכסף. בסך הכל לקח לי  שעה ועשרים דקות בנסיעה שאמורה לקחת ברכב או במונית כשלושים דקות.
תחשבו שיש לכם 3 פגישות כאלו ביום שאתם צריכים לצאת ממהבית או מהמשרד , אז אני החלטתי במצב כזה לא לצאת יותר בשעות האלו אם אפשר.
בהזדמנות אחרת נסעתי מבני ברק לפתח תקווה , הייתי צריך להגיע לאיזור תעשייה סגולה , הנסיעה מבני ברק לפתח תקווה לקחה משהו כמו 40 דקות עם כל התחנות .
שם תיזמנתי עשרים דקות המתנה לאוטובוס שיקח אותי לסגולה , עד שעליתי עליו , תיזמנתי עוד עשרים דקות נסיעה.
בדרך חזרה כבר הלכתי ברגל כי ראיתי שאין כבר אוטובוס בשעות הערב המאוחרות והגעתי לתחנה מרכזית בפ"ת תוך 25 דקות.
ההרגשה שאני קיבלתי שהתחבורה הציבורית תקועה איפה שהסבים שלנו נמצאים , ומבחינתי לפחות זה לא יתכן שאבזבז חצי מהיום שלי על נסיעות כשיש לי שעתיים של סידורים או כל דבר אחר שמצריך נסיעה.
הבעיה נעוצה בשעות הערב ושעות הבוקר המוקדמות ,  שבהם התדירות של התחבורה יורדת פלאים .
מחיר הנסיעה הוא בין 5.8 ל 9.5 ש"ח לכל נסיעה שזה זול , אבל מצד שני הזמן שמתבזבז הוא עצום וצריך לעשות את התחשיב של מחיר נסיעה זול לבין הזמן המבוזבז.
יש כאן עוד התנהלות שצריך לשים לב אליה מבחינת הכרטיסים : מי שצריך למשל לנסוע מפ"ת לכיוון תל אביב באופן קבוע וצריך כרטיס חופשי חודשי למשל ,צריך לשלם 248 ש"ח על כרטיס מרחבי שתופס מאיזור כפר סבא עד לאיזור ראשון לציון כולל איזור השומרון (שכידוע חברת דן הפסידה במכרז לחברת אפיקים, ויש את חברת מטרופולין שעובדת באיזור כ"ס תל אביב) שרוב האיזור בכלל לא שמיש מבחינתי מכיון שלאחר בירור שעשיתי בחברת דן אין כרטיס כזה שתופס את איזור פתח תקווה - תל אביב בלבד.
שתפו אותי בחוויותיכם מהתחבורה הציבורית .